Skolen med de magiske dyrene 2

Familiefilm, Barnefilm
Magien fortsetter på kino. Hvilket dyr er ditt magiske dyr?
Søndag 08.09
KL. 13.00
Storsalen
Mandag 09.09
KL. 17.30
THX - salen
Lørdag 14.09
KL. 13.30
THX - salen
Norsk tale
Bli med på skolestart og møt de magiske dyrene på SKOLEN MED DE MAGISKE DYRENE 2.

De magiske dyrene er tilbake på kino med et nytt eventyr!
Elevene ved Østre Skole skal fremføre en musikal i forbindelse med skolens 250-årsjubileum.
Ida tar entusiastisk på seg rollen som regissør og overtaler Jo til å spille hovedrollen. Dette er med på å bringe de to vennene enda tettere sammen, noe Idas rival Helene ikke liker, da hun også liker Jo. Dessverre er ikke Jos magiske dyr, pingvinen Juri, til mye hjelp da Helene klarer å lokke ham over til hennes side for å hjelpe henne med å ødelegge for forholdet mellom Ida og Jo.
Kommer musikalen til å ende i kaos, eller klarer klassen å samarbeide? Og hva er det med de merkelige hullene i skolegården? Ved hjelp av sine magiske dyr lærer barna hva som virkelig betyr noe; nemlig det å være sammen.

SKOLEN MED DE MAGISKE DYRENE 2 er et hjertevarmt eventyr med animerte dyr, som foregår på en uvanlig skole hvor barna er så heldige å ha et magisk dyr som bestevenn.

Filmen, som er en direkte oppfølger til kinosuksessen SKOLEN MED DE MAGISKE DYRENE, er dubbet til norsk av profesjonelle og kjente skuespillere, noe som har sørget for at ånden i bøkene er på magisk vis overført til det store lerretet.

Magien fortsetter på kino!

NORSKE STEMMER
IDA - Emilie Bondy
JO - Sindre Seip
ANNA-LENA - Hedda Grjotheim
HELENE - Mathea Tofteng
BENNI - David L. Helgor
SAMMY - Teodor Barsnes-Simonsen
FINJA - Ella Bjørlo Hagerup
JURI - Scott Maurstad
MAX - Felix Bjørlo Hagerup
REKTOR - Espen Beranek Holm

Plakat Skolen med de magiske dyrene 2

Filmfakta

Genre: Familiefilm, Barnefilm
Regi: Sven Unterwaldt Jr.
Nasjon: Tyskland
Skuespillere: Emilia Maier, Loris Sichrovsky, Lilith Johna, Leonard Conrads, Emilia Pieske, Nadja Uhl, Justus von Dohnányi, Heiko Pinkowski og Milan Peschel Norske stemmer: Emilie Bondy, Sindre Seip, Hedda Grjotheim, Mathea Tofteng, David L. Helgor, Teodor Barsnes-Simonsen, Ella Bjørlo Hagerup, Scott Maurstad, Felix Bjørlo Hagerup, Espen Beranek Holm

Sensur: 6